Toyota Urban SUV Concept: Η ηλεκτροκίνητη εναλλακτική του Yaris Cross

Toyota Urban SUV Concept: Η ηλεκτροκίνητη εναλλακτική του Yaris Cross
Το μήκους 4,30 μέτρων ηλεκτρικό SUV θα κυκλοφορήσει ως μοντέλο παραγωγής το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Σημαντικά νέα είχαμε στο Kenshiki Forum 2023 των Βρυξελλών, όπου ξεδίπλωσε η Toyota τα σχέδιά της για τα επόμενα χρόνια. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε μεταξύ άλλων, ότι θα λανσάρει έως το 2026 στην ευρωπαϊκή αγορά έξι ηλεκτροκίνητα μοντέλα, προκειμένου να καλύψει όσο το δυνατόν γρηγορότερα το χαμένο έδαφος απέναντι στους ανταγωνιστές της.

itoyotaurban2_1_bd5dd.jpg

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η αποκάλυψη του πρωτότυπου Toyota Urban SUV Concept, καθώς ανήκει στην κατηγορία Β-segment των μοντέλων ελεύθερου χρόνου και θα κυκλοφορήσει στην τελική του μορφή το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αστικό SUV με δυναμικές γραμμές και εξωτερικές διαστάσεις παρόμοιες με εκείνες του Toyota Yaris Cross. Το Toyota Urban SUV Concept διαθέτει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός crossover απέχοντας αρκετά από το έδαφος και θα δώσει τη μάχη του στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, απέναντι από άκρως ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως π.χ. το Peugeot e-2008, το Opel Mokka - e, κλπ.

itoyotaurban3_1_e8f03.jpg

Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο βρίσκεται με βάση τις διαστάσεις του στα άνω όρια της κατηγορίας του, αφού διαθέτει 4,3 μέτρα μήκος, 1,82 μέτρα πλάτος και 1,62 μέτρα ύψος. Οι Ιάπωνες δεν έχουν δώσει στη δημοσιότητα κάποιο οπτικό υλικό από το εσωτερικό του, αν και τονίζουν ότι θα διακρίνεται για την πλήρη ευελιξία του, την ποιότητα κατασκευής του και ότι οδηγός και επιβάτες θα κάθονται ψηλά. Οι άνθρωποι της Toyota έχουν δώσει εξάλλου έμφαση στην πρακτικότητα και την ευρυχωρία του νέου SUV τους, ώστε να προσφέρεται τόσο για αστικές μετακινήσεις, όσο και για ταξίδια εκτός πόλης.

itoyotaurban4_1_08d47.jpg

Σιγή ιχθύος τηρήθηκε επίσης, όσον αφορά στα τεχνικά στοιχεία του ηλεκτρικού SUV, την απόδοση των κινητήρων του και τις αυτονομίες του, ωστόσο έγινε γνωστό ότι το Toyota Urban SUV Concept παραγωγής θα διατίθεται, όπως και το Yaris Cross, σε εμπροσθοκίνητες και σε τετρακίνητες εκδοχές. Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας, με τη μικρότερη να προσφέρει μεν χαμηλότερη αυτονομία αλλά να αποτελεί την φτηνότερη, αστική εκδοχή και με τη μεγαλύτερη να ανεβάζει το κόστος του αυτοκινήτου, αλλά να αναβαθμίζει τις ταξιδιωτικές του ικανότητες χάρη στην αυξημένη αυτονομία της. Για τιμές είναι φυσικά πολύ νωρίς να ειπωθεί κάτι συγκεκριμένο, όμως ένα λογικό όριο εκκίνησης θα μπορούσε να είναι γύρω στα 30.000 ευρώ.

  • Εμφανίσεις: 18

Φερστάπεν και Αλόνσο «κοιτάζουν» κοινή συμμετοχή στο Le Mans

Φερστάπεν και Αλόνσο «κοιτάζουν» κοινή συμμετοχή στο Le Mans
Ο Μαξ Φερστάπεν εξέφρασε την φιλοδοξία του να αγωνιστεί στο Le Mans μαζί με τον Φερνάντο Αλόνσο.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Μαξ Φερστάπεν, σκέφτεται να επεκταθεί στους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού δηλώνοντας την επιθυμία του να τρέξει στον διάσημο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Φέτος έκανε μία υποδειγματική χρονιά και όπως όλα δείχνουν η Red Bull θα του ετοιμάσει ένα μονοθέσιο για να είναι ακόμα καλύτερος το 2024, όμως δεν ξεχνά ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν είναι μόνο η F1. «Αυτό που θέλω να αγωνιστώ είναι οι 24 ώρες του Le Mans», είπε.

Ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» έχει εικόνες και αναμνήσεις από την πίστα στην οποία φιλοξενείται ο αγώνας, καθώς ο πατέρας του είχε αγωνιστεί εκεί στο παρελθόν. «Έχω πάει ήδη εκεί, όταν ο πατέρας μου έτρεξε στο Le Mans. Η ατμόσφαιρα είναι απίστευτη στην πίστα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που οδηγούν τη νύχτα, την αυγή... Νομίζω ότι είναι πολύ ωραίο», τόνισε.

Σημειώνεται ότι στον αγώνα του Le Mans υπάρχουν τριμελή πληρώματα, όμως ο Μαξ φαίνεται πως έχει βρει τον δεύτερο οδηγό που θα τον συνοδεύσει καθώς δήλωσε πως έχει μιλήσει ήδη με τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο έμπειρος Ισπανός πιλότος, εκτός από τα δύο πρωταθλήματα της F1, έχει κατακτήσει δύο φορές τον αγώνα του Le Mans (2018 και 2019) οδηγώντας το αυτοκίνητο της Toyota Gazoo Racing μαζί με τους Σεμπαστιάν Μπουεμί και Καζούκι Νακατζίμα.

Ο Φερστάπεν είπε: «Μίλησα με τον Φερνάντο για το ενδεχόμενο να αγωνιστούμε. για αυτό. Κι εκείνος είπε ότι θα ήθελε να το ξανακάνει μαζί μου. Έτσι του είπα ότι θα ήταν υπέροχο. Το μόνο πράγμα είναι, για το Le Mans, δεν υπάρχει ελάχιστο βάρος για τον οδηγό. Είμαι αρκετά βαρύς οδηγός, οπότε θα έπρεπε να βρω ελαφρούς συμπαίκτες... Ο Φερνάντο είναι αρκετά ελαφρύς, οπότε αυτό θα ήταν πολύ καλό για εμάς».

Ο αγώνας γίνεται κάθε χρόνο το καλοκαίρι, γεγονός που σημαίνει ότι η σεζόν της F1 βρίσκεται σε εξέλιξη, οπότε για να δούμε τους Φερστάπεν και Αλόνσο να οδηγούν στο Le Mans σημαίνει ότι θα πρέπει να τους… στερηθούμε από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

  • Εμφανίσεις: 42

Tα τρικ των εταιρειών για να κοιτάμε στον δρόμο και όχι στις οθόνες των αυτοκινήτων μας

Tα τρικ των εταιρειών για να κοιτάμε στον δρόμο και όχι στις οθόνες των αυτοκινήτων μας
Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού από τις μεγάλες οθόνες των αυτοκινήτων έχει εξελιχθεί σε σύγχρονη μάστιγα και θεωρείται εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Σε μια τεράστια απειλή για την οδική ασφάλεια έχουν εξελιχθεί οι μεγάλες οθόνες, που υπάρχουν πλέον μέσα σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο και φροντίζουν για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών.

Η διαχείριση ωστόσο μίας οθόνης αφής αποσπά για κάποια πολύτιμα δευτερόλεπτα την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο κατά τη διάρκεια των οποίων κινείται το όχημα ουσιαστικά σε τυφλή πορεία. Αυτήν τη στιγμή εκτιμάται, ότι το ένα στα τρία τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη οφείλεται στην έλλειψη προσοχής του οδηγού, ενώ ο βρετανικός οργανισμός οδικής ασφάλειας IAM RoadSmart είχε καταλήξει πριν μερικά χρόνια στο συμπέρασμα, ότι η ενασχόληση με τις οθόνες πολυμέσων του αυτοκινήτου είναι πιο επικίνδυνη από την οδήγηση στο όριο μέθης ή ακόμη και από τη χρήση κάνναβης πριν την οδήγηση!

Στο εξωτερικό δυναμώνουν οι φωνές ενάντια στις οθόνες αφής των σύγχρονων αυτοκινήτων, ωστόσο πρόκειται για έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Οι οθόνες αποτελούν πλέον καθοριστικό κριτήριο επιλογής για τους πελάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίοι έχουν εθιστεί στη χρήση Smartphones και Tablets και θα τους φαινόταν αδιανόητο το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου με μια μικροσκοπική οθόνη. Οι εταιρείες αυτοκινήτου προσπαθούν λοιπόν να αντιμετωπίσουν αυτό το υπαρκτό και σημαντικό πρόβλημα εφαρμόζοντας τα εξής τρικ, με τα οποία ευελπιστούν ότι θα βελτιώσουν αισθητά την κατάσταση:

Μεγάλες ενδείξεις

idisplay2_1_8b6de.jpg

Η συνεχής αύξηση των διαστάσεων των οθονών βοηθά τους σχεδιαστές τους να μεγαλώσουν το μέγεθος των ενδείξεων και των επιφανειών αφής, οπότε γίνεται ευκολότερη και γρηγορότερη η διαχείριση των διαφόρων εντολών.

Φωνητικές εντολές

Τα επόμενα χρόνια θα γίνεται η διαχείριση των περισσότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου μας μέσω φωνητικών εντολών και δεν θα χρειάζεται να ψάχνουμε στις οθόνες μας. Ο οδηγός θα αναφέρει για παράδειγμα, ότι κρυώνουν τα πόδια του και όλες οι αναγκαίες ρυθμίσεις (θερμοκρασία, ένταση, διεύθυνση αέρα, κλπ.) θα γίνονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος.

Κλασικά χειριστήρια

idisplay3_1_57f61.jpg

Ορισμένα χειριστήρια, όπως π.χ. για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο και όχι ψηφιακά, ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι θα παραμείνουν και στο μέλλον με τη μορφή αναλογικών πλήκτρων και διακοπτών. Έτσι θα μπορεί να κάνει ο οδηγός τις απαιτούμενες ρυθμίσεις με τα δάχτυλα του, χωρίς να παίρνει το βλέμμα του από τον δρόμο.

Ηead Up Displays

idisplay4_1_5839a.jpg

Μία σημαντική εναλλακτική λύση θα αποτελέσουν και οι οθόνες προβολής των σημαντικότερων πληροφοριών για τον οδηγό στο μπροστινό παρμπρίζ. Τα γνωστά μας Head Up Displays εξελίσσονται, ώστε να προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών και να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενημέρωσης του οδηγού, που θα τον βοηθά να μην ψάχνει στην οθόνη. Το κόστος τους θα μειωθεί σταδιακά και θεωρείται πολύ πιθανό, ότι σε λίγα χρόνια θα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των αυτοκινήτων.

  • Εμφανίσεις: 47

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Σ' αναμμένα Κάρβουνα
WebCenter - Smart Internet Solutions
Ποδήλατο Γιαννούλη
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline